SEKTÖR > Kısa bir aradan sonra Amor Pırlanta İstanbul Jewellery Show’da

Kısa bir aradan sonra Amor Pırlanta İstanbul Jewellery Show’da

Sektörümüzün tecrübeli mücevher markası Amor Pırlanta; birkaç senelik bir aranın ardından tekrar İstanbul Jewellery Show’a geniş ürün portföyü eşliğinde katılacak.Hem değerli taş hem de bitmiş ürün grubunda başarılı çalışmalar ortaya koyan Amor Pırlanta; İJS öncesi, Miami Jewellery Show’da katılımcı olarak yer aldı. Miami fuarını başarıyla tamamlayan Amor; özellikle bitmiş ürün grubuyla dikkat çekecek ve en yeni tasarımlarını fuar alanında tanıtacak.

İstanbul Jewellery Show birkaç yıl aradan sonra tekrar geri dönmeye hazırlanan Amor Pırlanta; en yeni mücevherlerini sergilemek için tüm hazırlıklarını tamamladı. 2024 yılında çok sayıda uluslararası fuara katılmayı planlayan Amor; geçtiğimiz günlerde ilk kez katıldığı Miami Jewellery Show’dan mutlu ayrılarak ülkemize gelmişti.

Amor Pırlanta Genel Müdürü Timur Bozkurt; Miami fuarında hem Amerikalı alıcılar hem de Güney Amerika ülkelerinden gelen alıcılarla tanışma fırsatı elde ettiklerini, Amor imzalı mücevher koleksiyonunun çok yoğun ilgi gördüğünü söyledi.

İhracat alanında son 1 yıldır Amor’un vites yükselten çalışmalar yaptığını hatırlatan Timur Bozkurt; “İJS’ye özenle hazırlandık. Uzun bir aradan sonra geri dönüyoruz. Fuara hem Şeref Efendi Sokak’ta yer alan mağazamızdan hem de fuar alanından katılacağız. Mücevher ihracatı alanında ülke kuyumculuğunun gideceği çok mesafe var. Amor; Arap pazarında elde ettiği bilinirliği Dünyanın başka bölgelerinde de sağlamayı hedef haline getirmiştir” diye konuştu.

Altın Fiyat Farklılığı Mücevher satışlarına da olumsuz yansıyor…

Yaklaşık 1 yıldır sektörümüzü zor durumda bırakan, altın fiyat farklılığı ile ilgili açıklamada bulunan Timur Bozkurt; sözlerini şöyle sürdürdü:

“Bir mücevherin ortalama 4’te 1 maliyetini mücevherin altın madeni oluşturuyor. Her ne kadar altın takı satan meslektaşlarımıza göre çok daha az bu makastan etkilensek bile toplama baktığımızda mücevherlerimizin fiyatında %15 civarında artış yapmamız zaruri hale geldi. Bir de alıcıların bizimle pazarlık yapma marjı ortadan kalktı. Altın ithalatına getirilen kotanın biran önce kaldırılmasını diliyoruz. Uygulanan bu mevzuat koca bir sektörün yoluna taş koyuyor”